Terug
Gepubliceerd op 12/07/2023

Notulen  Raad voor Maatschappelijk Welzijn

di 30/05/2023 - 20:00 Raadzaal
Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
Guido De Padt, Burgemeester
Fernand Van Trimpont, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Sarah De Backer, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Geert De Chou, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Patrick De Bodt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Reza Mohammadi, Ann Stevens, Raadsleden
Veerle Alaert, Algemeen Directeur
Verontschuldigd: Kristin Vangeyte, Schepen
Sarah-Amilia Derijst, Bram De Pril, Raadsleden
Afwezig: Guido De Lil, Raadslid
  • Openbaar

    • Afdeling Ondersteuning

      • Kennisname van de rapportering over de organisatiebeheersing van juni 2022 - mei 2023.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Geert De Chou, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Patrick De Bodt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Reza Mohammadi, Ann Stevens, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Kristin Vangeyte, Schepen
        Sarah De Backer, Sarah-Amilia Derijst, Bram De Pril, Raadsleden
        Afwezig: Guido De Lil, Raadslid
        Feiten, context en argumentatie

        Gelet op artikel 217 van het decreet lokaal bestuur dat stelt dat organisatiebeheersing het geheel van maatregelen en procedures is die ontworpen zijn om een redelijke zekerheid te verschaffen dat men:

        1. de vastgelegde doelstellingen bereikt en de risico’s om deze te bereiken kent en beheerst; 
        2. wetgeving en procedures naleeft;
        3. over betrouwbare financiële en beheersrapportering beschikt;
        4. op een effectieve en efficiënte wijze werkt en de beschikbare middelen economisch inzet; 
        5. de activa beschermt en fraude voorkomt;

        Overwegende dat het organisatiebeheersingssysteem wordt vastgesteld door de algemeen directeur, na overleg met het managementteam;

        Overwegende dat het kader organisatiebeheersing van het Lokaal Bestuur Geraardsbergen goedgekeurd werd op de raden van 18 juni 2019;

        Overwegende dat het Lokaal Bestuur Geraardsbergen beschikt over een solide basis voor organisatiebeheersing en dat de volgende doorgevoerde wijzigingen een positieve invloed hebben op de betrokkenheid van de projectuitvoerders en een meerwaarde zijn voor de organisatie:

        In 2021:

        • De clustering van de acties zodat het aantal beheerde items daalde van 289 naar 93.
        • De vermindering van het aantal projectuitvoerders van 33 naar 18.
        • De invoering van een betere definitie van de scores.
        • De opname van de beschrijving van de risico’s.
        • De invoering van 4 risiconiveaus.
        • De invoering van een nieuw rapportage -format.

         In 2022:

        • De invoering van globale KPI.
        • De aanpassing van de frequentie van de rapportering van 3 maand naar 6 maand.

        Overwegende dat we erover waken dat het systeem de nodige aandacht blijft krijgen en ernaar streven dat het deel uitmaakt van de dagelijkse werking;

        Overwegende dat de algemeen directeur jaarlijks rapporteert aan het college van burgemeester en schepenen, de gemeenteraad, de raad voor maatschappelijk welzijn en het vast bureau over de organisatiebeheersing en dit jaarlijks uiterlijk voor 30 juni van het daaropvolgende jaar;

        Gelet op de kennisname van de rapportering organisatiebeheersing op het managementteam van 12 mei 2023 en op het college van burgemeester en schepenen en het vast bureau van 15 mei 2023;

        Overwegende dat de rapportering organisatiebeheersing werd toegelicht op de gemeenteraadscommissie van 23 mei 2023;

        Juridisch kader

        Gelet op artikel 217 tot en met 220 van het decreet lokaal bestuur;

        Financieel kader

        niet van toepassing,

        Besluit

        Enig artikel:
        Kennis te nemen van de rapportering over de organisatiebeheersing van juni 2022 - mei 2023.

      • Kennisname van de rapportering van de werking van de diensten van het lokaal bestuur: jaarverslag 2022.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Geert De Chou, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Patrick De Bodt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Reza Mohammadi, Ann Stevens, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Kristin Vangeyte, Schepen
        Sarah De Backer, Sarah-Amilia Derijst, Bram De Pril, Raadsleden
        Afwezig: Guido De Lil, Raadslid
        Feiten, context en argumentatie

        Overwegende dat het jaarverslag als instrument geen verplichting meer is sinds de overschakeling naar de BBC maar dat het Lokaal Bestuur Geraardsbergen dit aanhoudt als communicatiemiddel naar de raadsleden met betrekking tot het geven van een overzicht over de werking van onze diensten;

        Overwegende dat een uitgebreid overzicht gemaakt wordt van de werking van diensten van het Lokaal Bestuur Geraardsbergen onder de vorm van beschrijvingen, statistieken, tabellen en dit verslag rapporteert over onze initiatieven, werkingen en realisaties in 2022;

        Overwegende dat het verslag in eerste instantie voor het bestuur een instrument kan zijn om te waken over de inhoudelijke werking en uitbouw van de organisatie;

        Overwegende dat er ook een verkorte versie wordt gemaakt voor de inwoners van Geraardsbergen; dat deze kan worden geraadpleegd via https://geraardsbergen-jaarverslag2022.my.canva.site/;

        Overwegende dat het jaarverslag tegemoet komt aan de vraag tot rapportering over de werking van onze diensten,

        Juridisch kader

        Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;

        Financieel kader

        niet van toepassing,

        Besluit

        Enig artikel:
        Kennis te nemen van het jaarverslag van de diensten van het lokaal bestuur over het jaar 2022.

    • Afdeling Mens

      • Goedkeuren van een samenwerkingsovereenkomst met het netwerk Geestelijke Gezondheidszorg ADS voor het aanbieden van psychologische consulten binnen de conventie.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Geert De Chou, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Patrick De Bodt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Reza Mohammadi, Ann Stevens, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Kristin Vangeyte, Schepen
        Sarah De Backer, Sarah-Amilia Derijst, Bram De Pril, Raadsleden
        Afwezig: Guido De Lil, Raadslid
        Feiten, context en argumentatie

        Gelet op de nieuwe conventie van het RIZIV 'psychologische functies in de eerstelijn' dat op 1 september 2022 gelanceerd werd met als doel het openstellen van de psychologische zorg voor iedereen, in het bijzonder voor de mensen met een grote afstand tot psychologische zorg;

        Overwegende dat dit het resultaat is van een samenwerking tussen het RIZIV, de FOD Volksgezondheid en de hele sector van de geestelijke gezondheidszorgen en dat de concrete uitwerking gebeurt door de netwerken voor geestelijke gezondheidszorg;

        Gelet dat het netwerk waar Geraardsbergen onder valt het 'netwerk Geestelijke Gezondheidszorg ADS' is;

        Gelet op de psychologische ondersteuning die het OCMW reeds kosteloos aan zijn cliënten aanbiedt via individuele therapeutische sessies bij een psycholoog in dienst van het OCMW;

        Overwegende dat deze dienstverlening voldoet aan de voorwaarden van bovenstaande conventie;

        Overwegende dat het OCMW bij het netwerk GG ADS een aanvraag gedaan heeft om een erkende organisatie te worden binnen deze conventie;

        Overwegende dat het OCMW van het netwerk GG ADS de goedkeuring kreeg om 8 sessies per week voor volwassenen en 10 sessies per week voor jongeren en kinderen binnen deze conventie te brengen en hiervoor bijgevolg vergoed zal worden door het RIZIV;

        Overwegende dat het OCMW deze sessies kosteloos aanbiedt en het remgeld dat de conventie voorziet van 11 euro of 4 euro (verhoogde tegemoetkoming) of 2,5 euro (groepssessie) niet aanrekent aan cliënten omdat dit een grote drempel vormt om hulp te vragen bij het zeer kwetsbaar publiek dat het OCMW bereikt;

        Overwegende dat er een samenwerkingsovereenkomst met het netwerk Geestelijke Gezondheidszorg en het OCMW als erkende organisatie moet gemaakt worden;

        Overwegende dat er voor iedere psycholoog die het OCMW aanduidt om deze dienstverlening te vervullen een aparte overeenkomst moet zijn;

        Overwegende dat het OCMW reeds drie psychologen de opdracht gaf om prestaties te leveren binnen deze conventie; 

        Juridisch kader

        Gelet op het protocolakkoord gesloten tussen de federale regering en de Gewesten en Gemeenschappen over de gecoördineerde aanpak voor de versterking van het psychisch aanbod van 2 december 2020;

        Gelet op de overeenkomst eerstelijnspsychologie van het verzekeringscomité van het RIZIV van 26 juli 2021;

        Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;

        Financieel kader

        Betaling door het RIZIV: +/- 77 euro vergoeding voor  voor een individuele sessie, 200 euro vergoeding voor een groepssessie (2u)

        Geschat wordt dat dit jaarlijks ongeveer 35.000 euro kan opleveren.

        Deze middelen kunnen aangewend worden om psychologen in te zetten in de organisatie.

        Besluit

        Artikel 1:
        De aanduiding van het OCMW als erkende voorziening voor het leveren van prestaties binnen de conventie 'psychologische functies in de eerstelijn' goed te keuren.

        Artikel 2:
        De samenwerkingsovereenkomsten met het netwerk Geestelijke Gezondheidszorg voor de drie psychologen die prestaties leveren binnen deze conventie goed te keuren. 

        Artikel 3:
        Het remgeld voor deze consulten niet aan te rekenen voor cliënten van het OCMW.

    • Afdeling Zorg

      • Goedkeuren van de prijsaanpassing voor de personeelsmaaltijden met ingangsdatum 1 juni 2023.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Geert De Chou, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Patrick De Bodt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Reza Mohammadi, Ann Stevens, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Kristin Vangeyte, Schepen
        Sarah De Backer, Sarah-Amilia Derijst, Bram De Pril, Raadsleden
        Afwezig: Guido De Lil, Raadslid
        Feiten, context en argumentatie

        Overwegende dat de laatste aanpassing van de prijzen voor de aangeboden personeelsmaaltijden dateert van de zitting van het vast bureau van 24 juni 2019 en dat deze prijzen aangerekend worden vanaf 1 augustus 2019;

        Overwegende dat de evolutie van het indexcijfer der consumptieprijzen een minimale prijsaanpassing rechtvaardigt van 17,19%, bepaald uit de evolutie van het indexcijfer maart 2023 en augustus 2019;

        Overwegende dat niet enkel de loonkost sedert die datum een sterke stijging heeft gekend, maar dat ook de aankoopprijzen van de grondstoffen voor de maaltijden zeer sterk gestegen zijn;

        Gelet op de overzichtslijst (pdf-bestand) opgemaakt door Sabine Van Eerstvelde, diensthoofd catering, waarin de kostprijs van de ingrediënten van de aangeboden maaltijden wordt opgelijst, digitaal toegevoegd;

        Overwegende dat een correcte prijssetting noodzakelijk is om geen supplementaire financiële belasting te betekenen voor de ondersteunende dienst catering;

        Overwegende dat het streven naar kostendekkend bereiden van de personeelsmaaltijden aangewezen is; 

        Overwegende dat het klaarmaken van de verschillende bestellingen door de medewerkers een impact heeft op de personeelsbelasting binnen de dienst catering;

        Overwegende het zeer ruime assortiment aangeboden broodjes, de hogere kostprijs en de hogere werklast voor de 'broodjes van de week';

        Overwegende dat een 'koude schotel' tijdens de zomermaanden in het normale menu wordt aangeboden;

        Gelet op de zeer hoge kostprijs van de ingrediënten van de 'koude schotel'; 

        Gelet op het bestand 'aanpassing prijzen personeelsmaaltijden vanaf 20230601' met de huidige prijzen en een voorstel tot prijsaanpassing, digitaal toegevoegd;

        Juridisch kader

        Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;

        Financieel kader

        Een aanpassing van de aangerekende prijzen voor personeelsmaaltijden betekent een compensatie voor de uitgaven die dienen te gebeuren voor de bereiding ervan. Dit omvat de aankoop van de grondstoffen en een gedeelte van de personeelskost.

        Besluit

        Artikel 1:

        De hierna volgende prijssetting voor de personeelsmaaltijden toe te passen vanaf 1 juni 2023:

         

          prijzen 1/08/2019 prijzen 1/06/2023
        broodje kaas €     2,50  €       3,00
        broodje ham/hesp €     2.50  €       3,00
        broodje Americain-préparé €     2,70  €       3,20
        broodje smos
        met kaas en ham/hesp
        €     3,00  €       3,50
        broodje krabsla €     3,00  €       3,50
        broodje tonijnsla €     2,70  €       3,20
             
        soep van de dag €     1,00  €       1,20
             
        warme schotel - dagmenu €     6,00  €       7,10
        warme schotel - weekmenu €     6,00  €       7,10

        Artikel 2:
        Voor de warme schotel (dag- of weekmenu) geldt de vastgestelde prijs van 7,10 euro op de eerste bestelde maaltijd. Medewerkers behouden de mogelijkheid om per dag meer dan één warme schotel te bestellen, maar vanaf de tweede warme schotel wordt de kostprijs van 10,00 euro bepaald.

        Artikel 3:
        De koude schotel en type-broodje 'broodje van de week' niet meer aan te bieden.

      • Goedkeuren van de indexaanpassing van de dienstverlening haarverzorging aan de bewoners van de woonzorgcentra.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Geert De Chou, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Patrick De Bodt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Reza Mohammadi, Ann Stevens, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Kristin Vangeyte, Schepen
        Sarah De Backer, Sarah-Amilia Derijst, Bram De Pril, Raadsleden
        Afwezig: Guido De Lil, Raadslid
        Feiten, context en argumentatie

        Overwegende dat de laatste prijsaanpassing werd goedgekeurd in de zitting van de raad voor maatschappelijk welzijn van 18 juni 2019;

        Overwegende dat de haarkapper verbonden aan woonzorgcentrum De Populier, Franky Vekens, via mail een aanvraag tot prijsaanpassing heeft gesteld;

        Overwegende dat ook de haarkappers verbonden aan woonzorgcentrum Denderoord, Bettina Sienaert en Samia De Taeye deze vraag hebben gesteld; 

        Overwegende dat het opportuun is om de prijzen tussen de beide woonzorgcentra gelijklopend te houden;

        Overwegende dat alle bepalingen uit de bestaande overeenkomst van toepassing blijven;

        Overwegende dat het indexcijfer der consumptieprijzen in de periode  mei 2019 en maart 2023 geëvolueerd is van 108,93 naar 127,67 (basis 2013 = 100) en dat hierdoor een prijsaanpassing van 17,20% gerechtvaardigd wordt;

        Overwegende dat, conform de bepalingen van artikel 2 van de beslissing van 18 juni 2019, de geïndexeerde prijzen mogen afgerond worden tot 0,10 euro boven de maximale indexstijging;

        Overwegende dat een prijsaanpassing aan de index éénmaal per jaar kan aangevraagd worden;

        Overwegende dat het enkel noodzakelijk is om de kostprijs van de 'basisbehandelingen' (zijnde 'wassen en knippen', 'watergolf', 'kleuring', 'brushing' en 'permanent') te indexeren;

        Overwegende dat de verstrekte behandelingen in het kapsalon een samenstelling zijn van deze verschillende basiscomponenten;

        Overwegende dat de nieuwe prijzen kunnen toegepast worden vanaf 1 juli 2023;

        Gelet op het pdf-overzicht 'indexatie kappers WZC - 20230530', in bijlage;

        Juridisch kader

        Overwegende dat de dienstverlening door de haarkapper aan de bewoners aangerekend wordt als een voorschot aan derden en dat over de verschillende aanrekeningen duidelijk moet gecommuniceerd worden met de bewoners;

        Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;

         

        Financieel kader

        Een stijging van de aangerekende prijzen door de haarkapper, verbonden door de dienstverleningsovereenkomst, geeft eveneens een verhoging van de inkomsten van de instelling. De vergoeding door de haarkapper, aan de instelling, wordt bepaald aan de hand van een procentuele afdracht op basis van de gegenereerde ontvangsten,

        Besluit

        Artikel 1:
        De aanpassing van de prijzen van de haarkapperbehandelingen aan de evolutie van het indexcijfer, waardoor een prijsaanpassing van 17,20% gerechtvaardigd is, goed te keuren.

        Artikel 2:
        Een aanpassing van de prijzen wordt slechts maximaal jaarlijks toegestaan en de afronding wordt beperkt tot de volgende 0,10 euro.

        Artikel 3:
        De prijzen worden als volgt vastgesteld en zijn toepasbaar vanaf 1 juni 2023:

        • wassen en knippen: 15,30 euro
        • watergolf: 14,70 euro
        • kleuring: 25,20 euro
        • brushing: 14,10 euro
        • permanent (+watergolf): 57,50 euro
        • crèmebad: 2,00 euro
        • versteviger: 2,00 euro
        • haarlak: 2,00 euro
      • Goedkeuren van het huishoudelijk reglement en de basisovereenkomst MAIC (Matchmaker in Care) Dender Zuid.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Geert De Chou, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Patrick De Bodt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Reza Mohammadi, Ann Stevens, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Kristin Vangeyte, Schepen
        Sarah De Backer, Sarah-Amilia Derijst, Bram De Pril, Raadsleden
        Afwezig: Guido De Lil, Raadslid
        Feiten, context en argumentatie

        Overwegende dat de woonzorgcentra periodiek moeilijkheden hebben om voldoende vervangende en aanvullende gekwalificeerde medewerkers aan te trekken;

        Overwegende dat de woonzorgcentra wel blijvend moeten voldoen aan de erkennings- en financieringsnormen;

        Overwegende dat dit probleem van personeelsschaarste zich ook stelt bij de collega-woonzorgcentra in de Eerstelijnszone Dender Zuid;

        Overwegende dat de Eerstelijnszone heeft aangeboden om hierin een coördinerende rol op te nemen aangezien dit perfect kadert binnen de beleidsdoelstellingen van de Zone;

        Overwegende dat de Zone een eerste overleg heeft samengeroepen tussen alle potentiële belanghebbenden op 30 januari 2023;

        Overwegende dat uit dit overleg een basisovereenkomst en huishoudelijk reglement is gegroeid waarbij de spelregels tussen de vragende partij (het woonzorgcentrum) en de aanbiedende partij (de zelfstandige verpleegkundigen/zorgkundigen) worden vastgelegd;

        Overwegende dat  de samenwerking tussen het woonzorgcentrum en de zorgaanbieders van de eerste lijn een positief verhaal kan zijn voor alle partijen;

        Overwegende dat de rol van coördinator/facilitator door de Eerstelijnszone gebeurt vanuit hun opdracht en dus geen bijkomende kost veroorzaakt;

        Overwegende dat een eventuele samenwerking met interimkantoren om tekorten op te vangen een zwaardere financiële belasting betekent;

        Overwegende dat alle mogelijke kanalen moeten aangeboord worden om maar dat beide opties kunnen gevolgd worden op momenten van personeelstekorten;

        Gelet op het positief advies van Sven De Koninck, juridisch adviseur Lokaal Bestuur Geraardsbergen;

         

        Juridisch kader

        Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;

        Financieel kader

        Een eventueel activeren van de overeenkomst en het gebruik maken van de diensten van een zelfstandig zorgverlener kadert binnen het globaal voorziene personeelsbudget voor woonzorgcentrum Denderoord en woonzorgcentrum De Populier.

        Besluit

        Enig artikel:

        Het voorliggend huishoudelijk reglement en basisovereenkomst MAIC (Matchmaker in Care) Dender Zuid goed te keuren.

    • Verslaggeving

      • Goedkeuren van de notulen van de OCMW-raad van 25 april 2023.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Geert De Chou, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Patrick De Bodt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Reza Mohammadi, Ann Stevens, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Kristin Vangeyte, Schepen
        Sarah De Backer, Sarah-Amilia Derijst, Bram De Pril, Raadsleden
        Afwezig: Guido De Lil, Raadslid
        Besluit

        Enig artikel:
        De notulen van de OCMW-raad van 25 april 2023 goed te keuren.

Namens Raad voor Maatschappelijk Welzijn,

Veerle Alaert
Algemeen Directeur

Rudy Frederic
Voorzitter OCMW-raad