Terug
Gepubliceerd op 28/07/2022

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 18/07/2022 - 14:00

Goedkeuren van de organisatie van een avondmarkt met vuurshow en vuurwerk op het Provinciaal domein De Gavers op 15 augustus 2022 te Geraardsbergen.

Aanwezig: Fernand Van Trimpont, Burgemeester waarnemend
Kristin Vangeyte, Véronique Fontaine, Ann Panis, Stephan De Prez, David Larmuseau, Schepenen
Nathalie Marck, Algemeen Directeur waarnemend
Verontschuldigd: Guido De Padt, Burgemeester
Veerle Mertens, Schepenen
Veerle Alaert, Algemeen Directeur
Feiten, context en argumentatie

Gelet op de aanvraag voor de organisatie van een avondmarkt met vuurshow en vuurwerk op het Provinciaal domein De Gavers op 15 augustus 2022 te Geraardsbergen;

Overwegende dat het noodzakelijk is een tijdelijk verkeersreglement vast te stellen om te voldoen aan de eisen van het verkeer;

Juridisch kader

Gelet op het decreet lokaal bestuur meer bepaald artikel 56;

Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie op het wegverkeer (wegverkeerswet) en latere wijzigingen;

Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg (verkeersreglement);

Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens,

Gelet op het retributiereglement privatieve inname openbaar domein 2020-2025;
Financieel kader

Overwegende dat er een financiële impact is voor de technische dienst van het Lokaal Bestuur Geraardsbergen voor het plaatsen van de signalisatie borden;

Overwegende dat het algemeen retributiereglement van kracht is,

Besluit

Artikel 1:
De organisatie van een avondmarkt met vuurshow en vuurwerk op het Provinciaal domein De Gavers op 15 augustus 2022 te Geraardsbergen goed te keuren.

Artikel 2:
Een tijdelijk stilstaan- en parkeerverbod wordt ingevoerd op 15 augustus 2022 van 15 tot 23.30 uur langsheen de Onkerzelestraat vanaf Botermelkstraat tot Klakvijverstraat.  De ze tijdelijke verkeerssituatie wordt gesignaleerd door middel van voldoende verkeersborden E3.

Artikel 3:
De signalisatie wordt geleverd door de dienst uitvoering van het lokaal bestuur.

Artikel 4:
De aanvrager moet de betrokken omwonenden minstens vier dagen voor de inname schriftelijk verwittigen. Deze kennisgeving dient minstens volgende gegevens te bevatten:

  • naam, adres en telefoonnummer van de houder van de vergunning,
  • datum, duur en precieze aanduiding op kaart van de inname van het openbaar domein,
  • schetsen van de eventueel gewijzigde verkeerssituatie.

De aanvrager moet een afschrift van deze kennisgeving inclusief een lijst van straten of huisnummers waar deze kennisgeving werd bezorgd minstens acht dagen voor de inname aan de stad bezorgen.

Artikel 5:
Afschrift hiervan zal voor kennisgeving aan de Griffie en Politierechtbank Oudenaarde, de Korpschef van de lokale politiezone Geraardsbergen-Lierde, de hulpdiensten, de technische diensten en de aanvrager worden overgemaakt.