Gelet op de aanvraag voor een tijdelijk verkeersreglement voor het evenement: Trippenworp op 22 januari 2023 te Zarlardinge;
Overwegende dat het noodzakelijk is een tijdelijk verkeersreglement vast te stellen om te voldoen aan de eisen van het verkeer;
Overwegende dat het noodzakelijk is een tijdelijk stilstaan en parkeerverbod in te voeren;
Gelet op het decreet lokaal bestuur meer bepaald artikel 56;
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie op het wegverkeer (wegverkeerswet) en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg (verkeersreglement);
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens,
Overwegende dat er een financiële impact is voor de technische dienst van het Lokaal Bestuur Geraardsbergen voor het leveren en ophalen van de ontleende materialen als ook voor het plaatsen van de signalisatie borden;
Overwegende dat het algemeen retributiereglement van kracht is,
Artikel 1:
Een tijdelijk verkeersreglement voor het evenement: Trippenworp op 22 januari 2023 te Zarlardinge goed te keuren.
Artikel 2:
Een tijdelijk stilstaan- en parkeerverbod in te voeren langsheen Zarlardingeplein tegenover de huisnummer 10 tot 12 van 20 januari 2023 8 uur tot maandag 23 januari 16 uur. Deze tijdelijke verkeerssituatie te signaleren door middel van voldoende verkeersborden E3.
Artikel 3:
Een tijdelijk verkeersverbod in te voeren op het Zarlardingeplein vanaf Pastorijstraat tot Kanakkendries op 22 januari 2023 van 14 tot 18 uur. Deze tijdelijke verkeerssituatie wordt gesignaleerd door middel van nadar voorzien van voldoende verlichting en het verkeersbord C3 ter hoogte van de kruispunten Pastorijstraat/Zarlardingeplein en Kanakkendries/Zarlardingeplein.
Artikel 4:
De signalisatie wordt geleverd door de technische dienst en mag overeenkomstig de bepalingen van dit besluit geplaatst worden op de openbare weg.
Artikel 5:
De aanvrager moet de betrokken omwonenden minstens vier dagen voor de inname schriftelijk verwittigen. Deze kennisgeving dient minstens volgende gegevens te bevatten:
De aanvrager moet een afschrift van deze kennisgeving inclusief een lijst van straten of huisnummers waar deze kennisgeving werd bezorgd minstens acht dagen voor de inname aan de stad bezorgen.
Artikel 6:
Afschrift hiervan zal voor kennisgeving aan de Griffie en Politierechtbank Oudenaarde, de Korpschef van de lokale politiezone Geraardsbergen-Lierde, de vervoersmaatschappijen, de hulpdiensten, de technische diensten en de aanvrager worden overgemaakt.