Terug
Gepubliceerd op 04/05/2022

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 25/04/2022 - 14:00

Vaststellen van een tijdelijk verkeersreglement: afsluiten Kortelakestraat ter hoogte van huisnummer 10 voor het uitvoeren van werken in opdracht van Fluvius.

Aanwezig: Guido De Padt, Burgemeester
Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Véronique Fontaine, Ann Panis, Stephan De Prez, David Larmuseau, Schepenen
Veerle Alaert, Algemeen Directeur
Feiten, context en argumentatie

Gelet op aanvraag van Broeders en Co bvba, Hemelrijken 3 te 2890 Puurs Sint-Amands voor het uitvoeren werken in opdracht van Fluvius in de Kortelakestraat ter hoogte van huisnummer 10 op 27 en 28 april 2022;

Overwegende dat het noodzakelijk is een tijdelijk verkeersreglement' vast te stellen om te voldoen aan de eisen van het verkeer;

Juridisch kader

Gelet op artikel 130bis van de Nieuwe Gemeentewet;

Gelet op artikel 56 van het decreet lokaal bestuur;

Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie op het wegverkeer (Wegverkeerswet) en latere wijzigingen;

Gelet op het Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg (Verkeersreglement);

Gelet op het Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens;

Gelet op het retributiereglement van 22 december 2019 op werken aan nutsvoorzieningen op gemeentelijk openbaar domein voor de periode 2020-2022;

Financieel kader

Signalisatie wordt geplaatst door de aanvrager,

Besluit

Artikel 1:
Een tijdelijk verkeersverbod in te voeren in de Kortelakestraat op 27 en 28 april 2022 voor het uitvoeren van werken in opdracht van Fluvius ter hoogte van huisnummer 10, aangevraagd door Broeders en Co bvba, Hemelrijken 3 te 2890 Puurs Sint-Amands.

Artikel 2:
Deze tijdelijke verkeerssituatie wordt gesignaleerd als volgt: 

  • werfbaken voorzien van voldoende verlichting en de verkeersborden F45, A31 en C3 met onderbord 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' ter hoogte van kruispunt Kortelakestraat/Groteweg,
  • werfbakens voorzien van voldoende verlichting en het verkeersbord C3 ter hoogte van de perceelsgrenzen van Kortelakestraat 10.

Artikel 3:
De aanvrager wordt gemachtigd tot het plaatsen van signalisatie op de openbare weg overeenkomstig de bepalingen van dit besluit en het goedgekeurde signalisatieplan.

Artikel 4:
De aanvrager moet de betrokken omwonenden minstens vier dagen voor de inname schriftelijk verwittigen. Deze kennisgeving dient minstens volgende gegevens te bevatten:

  • naam, adres en telefoonnummer van de houder van de vergunning,
  • datum, duur en precieze aanduiding op kaart van de inname van het openbaar domein,
  • schetsen van de eventueel gewijzigde verkeerssituatie.

De aanvrager moet een afschrift van deze kennisgeving inclusief een lijst van straten of huisnummers waar deze kennisgeving werd bezorgd minstens acht dagen voor de inname aan de stad bezorgen.

Artikel 5:
Afschrift hiervan zal voor kennisgeving aan de Griffie en Politierechtbank Oudenaarde, de Korpschef van de lokale politiezone Geraardsbergen-Lierde, de hulpdiensten, de technische diensten en de aanvrager worden overgemaakt.