Gelet op het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 31 augustus 2020 houdende de vaststelling van de rechtspositieregeling voor het gemeentepersoneel;
Overwegende dat volgens artikel 2 van de wet van 19 december 1974 tot regeling van de betrekkingen tussen de overheid en de vakbonden van haar personeel, een wijziging aan de rechtspositieregeling een aangelegenheid is die onderworpen is aan onderhandeling met de representatieve vakorganisaties;
Overwegende dat de aanpassingen in de formatie ook wijzigingen in artikels 12, 126 en 160 van de rechtspositieregeling voor het gemeentepersoneel vereisen;
Gelet op het protocol van de onderhandelingen gevoerd in het Bijzonder onderhandelingscomité van 15 december 2022;
Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, met latere wijzigingen,
Artikel 1:
In de rechtspositieregeling voor het gemeentepersoneel vastgesteld door het college van burgemeester en schepenen in zitting van 31 augustus 2020, met latere wijzigingen:
In artikel 12 (dat de specifieke aanwervingsvoorwaarden regelt), niveau B, volgende toe te voegen:
-Coördinator kinderopvang: de toegelaten diploma's conform de vigerende regelgeving op moment van publicatie en selectie.
Artikel 2:
In artikel 126 (dat de aanvullende bevorderingsvoorwaarden regelt), niveau B, volgende toe te voegen:
-Coördinator kinderopvang: de toegelaten diploma's conform de vigerende regelgeving op moment van publicatie en selectie
Artikel 3:
In artikel 160 volgende graad toe te voegen:
Graad |
Rang |
Schalen |
Coördinator kinderopvang |
Bx |
B4-B5 |
Artikel 4:
Deze wijziging gaat in op 1 februari 2023.