Terug
Gepubliceerd op 07/12/2023

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 27/11/2023 - 14:00

Vaststellen van een tijdelijk verkeersreglement: tijdelijk opheffen van het eenrichtingsverkeer in de Kloostermeersstraat op 29 november 2023 voor een uitzonderlijk transport naar het waterzuiveringsstation.

Aanwezig: Ann Panis, Burgemeester waarnemend
Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Stephan De Prez, Schepenen
Nathalie Marck, Algemeen Directeur waarnemend
Verontschuldigd: Guido De Padt, Burgemeester
Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
Veerle Alaert, Algemeen Directeur
Feiten, context en argumentatie

Gelet op de aanvraag met Eaglebe ID 1972509 tot het tijdelijk opheffen van het eenrichtingsverkeer in de Kloostermeersstraat op 29 november 2023 voor een uitzonderlijk transport naar het waterzuiveringsstation;

Overwegende het positief advies van de lokale politiezone Geraardsbergen/Lierde op 8 november 2023;

Overwegende dat het noodzakelijk is een tijdelijk verkeersreglement vast te stellen om te voldoen aan de eisen van het verkeer;

Juridisch kader

Gelet op het decreet lokaal bestuur meer bepaald artikel 56;

Gelet op artikel 130bis van de nieuwe gemeentewet;

Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie op het wegverkeer (wegverkeerswet) en latere wijzigingen;

Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg (verkeersreglement);

Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens;

Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg;

Gelet op het retributiereglement privatieve inname openbaar domein 2020-2025;

Financieel kader

Niet van toepassing,

Besluit

Artikel 1:
Tot het tijdelijk opheffen van het eenrichtingsverkeer in de Kloostermeersstraat op 29 november 2023 voor een uitzonderlijk transport naar het waterzuiveringsstation.  Deze tijdelijke verkeerssituatie wordt als volgt gesignaleerd:

  • afdekken verkeersbord C1 op het kruispunt Weverijstraat/Kloostermeersstraat
  • afdekken verkeersbord F19 op het kruispunt Zakkaai/Kloostermeersstraat
  • parkeerverbod wordt langs beide kanten van de weg ingesteld

Artikel 2:
De aanvrager is gemachtigd tot het plaatsen van signalisatie op de openbare weg overeenkomstig de vergunning.

Artikel 3:
De aanvrager moet de betrokken omwonenden minstens vier dagen voor de inname schriftelijk verwittigen. Deze kennisgeving dient minstens volgende gegevens te bevatten:

  • naam, adres en telefoonnummer van de houder van de vergunning,
  • datum, duur en precieze aanduiding op kaart van de inname van het openbaar domein,
  • schetsen van de eventueel gewijzigde verkeerssituatie.

De aanvrager moet een afschrift van deze kennisgeving inclusief een lijst van straten of huisnummers waar deze kennisgeving werd bezorgd minstens acht dagen voor de inname aan de stad bezorgen.

Artikel 4:
Afschrift hiervan voor kennisgeving aan de Griffie en Politierechtbank Oudenaarde, de korpschef van de lokale politiezone Geraardsbergen-Lierde, de hulpdiensten, de technische diensten en de aanvrager over te maken.