Terug
Gepubliceerd op 02/09/2021

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 23/08/2021 - 14:00

Vaststellen van een tijdelijk verkeersreglement: afsluiten van de Trapstraat op 4 en 5 september 2021 voor het slopen van een woning.

Aanwezig: Guido De Padt, Burgemeester
Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Véronique Fontaine, Ann Panis, Martine Duwyn, David Larmuseau, Schepenen
Veerle Alaert, Algemeen Directeur
Feiten, context en argumentatie

Gelet op de aanvraag met EagleID 1369265 tot afsluiten van de Trapstraat op 4 en 5 september voor het slopen van een woning;

Overwegende dat het noodzakelijk is hiervoor een tijdelijk verkeersreglement vast te stellen om te voldoen aan de eisen van het verkeer,

Juridisch kader

Gelet op artikel 130bis van de Nieuwe Gemeentewet;

Gelet op artikel 56 van het decreet lokaal bestuur;

Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie op het wegverkeer (Wegverkeerswet) en latere wijzigingen;

Gelet op het Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg (Verkeersreglement);

Gelet op het Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens;

Gelet op het retributiereglement private inname openbaar domein 2020-2025,

Financieel kader

Het retributiereglement is van toepassing:

100 euro per dag voor het afsluiten van de straat

60 euro voor het leveren van de signalisatie.

Besluit

Artikel 1:
Tijdelijk stilstaan- en parkeerverbod wordt ingevoerd in de Trapstraat vanaf het kruispunt Lindestraat tot Trapstraat 44 van zaterdag 4 september 2021 7 uur tot zondag 5 september 2021 18 uur.  Deze tijdelijke verkeerssituatie wordt gesignaleerd door middel van voldoende verkeersborden E3.

Artikel 2:
Tijdelijk verkeersverbod wordt ingevoerd in de Trapstraat vanaf het kruispunt Lindestraat tot Trapstraat 44 van zaterdag 4 september 2021 7 uur tot zondag 5 september 2021 18 uur.  Deze tijdelijke verkeerssituatie wordt aangeduid als volgt:

  • nadars voorzien van voldoende verlichting en het verkeersbord C3 ter hoogte van het kruispunt Trapstraat/Lindestraat en ter hoogte van de perceelsgrens Trapstraat 44,
  • nadar voorzien van voldoende verlichting, het verkeersbord C3 met onderbord 'uitgezonderd plaatselijk verkeer', het verkeersbord F45, A31 en het meldingsbord 'geen doorgang vanaf huisnummer 44) ter hoogte van het kruispunt Trapstraat/Steenputstraat,
  • omleiding door middel van voldoende verkeersborden F41 'omleiding' via Lindeberg, Akrenstraat, Steenputstraat.
Artikel 3:
Aanvrager moet de nodige beschermende maatregelen nemen om de omliggende woningen en het openbaar domein te vrijwaren van overlast.  Indien geen plaatsbeschrijving voor aanvang van de werken wordt overgemaakt aan technische.zaken@geraardsbergen.be wordt het openbaar domein verondersteld in goede staat te zijn.

Artikel 4:
De aanvrager wordt gemachtigd tot het plaatsen van signalisatie op de openbare weg overeenkomstig de bepalingen van dit besluit.

Artikel 5:
De aanvrager moet de betrokken omwonenden minstens vier dagen voor de inname schriftelijk verwittigen. Deze kennisgeving dient minstens volgende gegevens te bevatten:

  • naam, adres en telefoonnummer van de houder van de vergunning,
  • datum, duur en precieze aanduiding op kaart van de inname van het openbaar domein,
  • schetsen van de eventueel gewijzigde verkeerssituatie.

De aanvrager moet een afschrift van deze kennisgeving inclusief een lijst van straten of huisnummers waar deze kennisgeving werd bezorgd minstens acht dagen voor de inname aan de stad bezorgen.

Artikel 6:
Afschrift hiervan zal voor kennisgeving aan de Griffie en Politierechtbank Oudenaarde, de Korpschef van de lokale politiezone Geraardsbergen-Lierde, de hulpdiensten, de technische diensten en de aanvrager worden overgemaakt.