Gelet op de aanvraag voor de organisatie van "Strapdag" van de basisschool te Ophasselt op 17 september 2021;
Gelet dat de kinderen zoveel mogelijk te voet, met de fiets of met ander materiaal naar school komen;
Overwegende dat het noodzakelijk is een tijdelijk verkeersreglement vast te stellen om te voldoen aan de eisen van het verkeer;
Overwegende dat het noodzakelijk is een tijdelijk stilstaan en parkeerverbod in te voeren;
Gelet op het decreet lokaal bestuur meer bepaald artikel 56;
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie op het wegverkeer (wegverkeerswet) en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg (verkeersreglement);
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens;
Gelet op het retributiereglement privatieve inname openbaar domein 2020-2025;
Overwegende dat er een financiële impact is voor de technische dienst van het Lokaal Bestuur Geraardsbergen voor het plaatsen van de signalisatie borden;
Overwegende dat het algemeen retributiereglement van kracht is,
Artikel 1:
Er wordt toelating gegeven voor de organisatie van "Strapdag" van de basisschool te Ophasselt op 17 september 2021 mits de op moment van organisatie geldende maatregelen rond Covid-19 te respecteren.
Artikel 2:
Een tijdelijk verkeersverbod met uitzondering voor bewoners wordt ingevoerd in Zijpveld op 17 september 2021 van 8 tot 15 uur. Deze tijdelijke verkeerssituatie wordt gesignaleerd door middel van nadars voorzien van voldoende verlichting en het verkeersbord C3 met onderbord 'uitgezonderd bewoners' en het meldingsbord 'STRAPDAG - MATIG UW SNELHEID' ter hoogte van het kruispunt Zijpveld/Bildeken.
Artikel 3:
De signalisatie wordt geleverd door de technische dienst, de aanvrager wordt gemachtigd tot het plaatsen van de signalisatie op de openbare weg overeenkomstig de bepalingen van dit besluit.
Artikel 4:
De aanvrager moet de betrokken omwonenden minstens vier dagen voor de inname schriftelijk verwittigen. Deze kennisgeving dient minstens volgende gegevens te bevatten:
De aanvrager moet een afschrift van deze kennisgeving inclusief een lijst van straten of huisnummers waar deze kennisgeving werd bezorgd minstens acht dagen voor de inname aan de stad bezorgen.
Artikel 5:
Afschrift hiervan zal voor kennisgeving aan de Griffie en Politierechtbank Oudenaarde, de Korpschef van de lokale politiezone Geraardsbergen-Lierde, de hulpdiensten, de technische diensten en de aanvrager worden overgemaakt.