Gelet op de aanvraag voor inname openbaar domein tot het afsluiten van de Lessensestraat van de Grotestraat tot het Stationsplein voor het storten van beton ter hoogte van huisnummer 25 op donderdag 26 augustus 2021.
Gelet op het feit dat deze werken best voor het begin van het nieuwe schooljaar uitgevoerd worden;
Overwegende dat er geen cbs meer samenkomt tussen de telefonische aanvraag op dinsdag 24 augustus en het begin van het schooljaar op 1 september 2021;
Overwegende dat het noodzakelijk is een tijdelijk verkeersreglement vast te stellen om te voldoen aan de eisen van het verkeer;
Gelet op artikel 130bis van de Nieuwe Gemeentewet;
Gelet op artikel 56 van het decreet lokaal bestuur;
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie op het wegverkeer (Wegverkeerswet) en latere wijzigingen;
Gelet op het Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg (Verkeersreglement);
Gelet op het Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens;
Gelet op het retributiereglement privatieve inname openbaar domein 2020-2025;
Het retributiereglement is van toepassing:
Artikel 1:
Een tijdelijk stilstaan- en parkeerverbod wordt ingevoerd in de Lessensestraat, vanaf Grotestraat tot Stationsplein op donderdag 26 augustus 2021 van 7 tot 12 uur voor het uitvoeren van betonwerken ter hoogte van huisnummer 25. Deze tijdelijke verkeerssituatie te signaleren door middel van verkeersborden E3.
Artikel 2:
Een tijdelijk verkeersverbod wordt ingevoerd in de Lessensestraat van Grotestraat tot Stationsplein op donderdag 26 augustus van 7 tot 12 uur. Deze tijdelijke verkeerssituatie te signaleren als volgt:
Artikel 3:
De signalisatie wordt geleverd door de technische dienst. De aanvrager wordt gemachtigd tot het plaatsen van signalisatie op de openbare weg overeenkomstig de bepalingen van dit besluit.
Artikel 4:
De aanvrager moet de betrokken omwonenden minstens vier dagen voor de inname schriftelijk verwittigen. Deze kennisgeving dient minstens volgende gegevens te bevatten:
De aanvrager moet een afschrift van deze kennisgeving inclusief een lijst van straten of huisnummers waar deze kennisgeving werd bezorgd minstens acht dagen voor de inname aan de stad bezorgen.
Artikel 5:
Afschrift hiervan zal voor kennisgeving aan de Griffie en Politierechtbank Oudenaarde, de Korpschef van de lokale politiezone Geraardsbergen-Lierde, de hulpdiensten, de technische diensten en de aanvrager worden overgemaakt.