Gelet op de aanvraag met EagleID 1782568 van de dienst uitvoering voor het uitvoeren van herstellingswerken asfalt langsheen het Stationsplein op 3 en 4 april 2023;
Overwegende dat het noodzakelijk is een tijdelijk verkeersreglement vast te stellen om te voldoen aan de eisen van het verkeer;
Gelet op het decreet lokaal bestuur meer bepaald artikel 56;
Gelet op artikel 130bis van de nieuwe gemeentewet;
Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie op het wegverkeer (wegverkeerswet) en latere wijzigingen;
Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg (verkeersreglement);
Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens;
Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg;
Gelet op het retributiereglement privatieve inname openbaar domein 2020-2025;
De signalisatie wordt geplaatst door de dienst uitvoering.
Budget voor de uitvoering is voorzien AR 22400000 BI 020000 Structureel onderhoud. Bestelbon 2023/616 werd opgemaakt en goedgekeurd.
Artikel 1:
Een tijdelijk stilstaan- en parkeerverbod in te voeren voor 1 werkdag van 3 tot 4 april 2023 van 6 tot 18 uur voor het uitvoeren van herstellingswerken op het Stationsplein. Deze tijdelijke verkeerssituatie wordt gesignaleerd door middel van voldoende verkeersborden E3.
Artikel 2:
Een tijdelijk verkeersverbod wordt ingevoerd voor 1 werkdag van 3 tot 4 april 2023 van 6 tot 18 uur op het Stationsplein van Lessensestraat tot Adamstraat (beide rijrichtingen). Deze tijdelijke verkeerssituatie wordt gesignaleerd als volgt:
Artikel 3:
De aanvrager is gemachtigd tot het plaatsen van signalisatie op de openbare weg overeenkomstig de vergunning.
Artikel 4:
De aanvrager moet de betrokken omwonenden minstens vier dagen voor de inname schriftelijk verwittigen. Deze kennisgeving dient minstens volgende gegevens te bevatten:
De aanvrager moet een afschrift van deze kennisgeving inclusief een lijst van straten of huisnummers waar deze kennisgeving werd bezorgd minstens acht dagen voor de inname aan de stad bezorgen.
Artikel 5:
Afschrift hiervan voor kennisgeving aan de Griffie en Politierechtbank Oudenaarde, de korpschef van de lokale politiezone Geraardsbergen-Lierde, de hulpdiensten, de technische diensten en de aanvrager over te maken.