Terug
Gepubliceerd op 21/09/2023

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 11/09/2023 - 14:00

Vaststellen van een tijdelijk verkeersreglement: afsluiten Zijpveld voor de organisatie van Strapdag op 22 september 2023.

Aanwezig: Guido De Padt, Burgemeester
Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
Veerle Alaert, Algemeen Directeur
Feiten, context en argumentatie

Gelet op de aanvraag van een tijdelijk verkeersreglement voor het evenement: Strapdag op 22 september 2023 te Ophasselt;

Overwegende dat het noodzakelijk is een tijdelijk verkeersreglement vast te stellen om te voldoen aan de eisen van het verkeer;

Overwegende dat het noodzakelijk is een tijdelijk stilstaan en parkeerverbod in te voeren;

Juridisch kader

Gelet op het decreet lokaal bestuur meer bepaald artikel 56;

Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie op het wegverkeer (wegverkeerswet) en latere wijzigingen;

Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg (verkeersreglement);

Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens;

Financieel kader

Gelet op het retributiereglement privatieve inname openbaar domein 2020-2025, goedgekeurd door de Gemeente van Geraardsbergen op zitting van 21 december 2021,

Besluit

Artikel 1:
Een tijdelijk stilstaan- en parkeerverbod in te voeren door middel van voldoende verkeersborden E3 op 22 september 2023 van 8 tot 16 uur in Zijpveld.

Artikel 2:
Een tijdelijk verkeersverbod met uitzondering voor bewoners wordt ingevoerd in Zijpveld op 22 september 2023 van 8 tot 16 uur.  Deze tijdelijke verkeerssituatie wordt gesignaleerd door middel van nadars voorzien van voldoende verlichting en het verkeersbord C3 met onderbord 'uitgezonderd bewoners' en het meldingsbord 'STRAPDAG - MATIG UW SNELHEID' ter hoogte van het kruispunt Zijpveld/Bildeken.

Artikel 3:
De signalisatie wordt geleverd door de technische dienst, de aanvrager wordt gemachtigd tot het plaatsen van de signalisatie op de openbare weg overeenkomstig de bepalingen van dit besluit.

Artikel 4:
De signalisatie wordt geleverd door de dienst uitvoering van het lokaal bestuur. De aanvrager wordt gemachtigd tot het plaatsen van de signalisatie op de openbare weg overeenkomstig de bepalingen van dit besluit.

Artikel 5:
De aanvrager moet de betrokken omwonenden minstens vier dagen voor de inname schriftelijk verwittigen. Deze kennisgeving dient minstens volgende gegevens te bevatten:

  • naam, adres en telefoonnummer van de houder van de vergunning,
  • datum, duur en precieze aanduiding op kaart van de inname van het openbaar domein,
  • schetsen van de eventueel gewijzigde verkeerssituatie.

De aanvrager moet een afschrift van deze kennisgeving inclusief een lijst van straten of huisnummers waar deze kennisgeving werd bezorgd minstens acht dagen voor de inname aan de stad bezorgen.

Artikel 6:
Afschrift hiervan zal voor kennisgeving aan de Griffie en Politierechtbank Oudenaarde, de Korpschef van de lokale politiezone Geraardsbergen-Lierde, de vervoersmaatschappijen, de hulpdiensten, de technische diensten en de aanvrager worden overgemaakt.