Terug
Gepubliceerd op 01/06/2023

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 22/05/2023 - 14:00

Vaststellen van een tijdelijk verkeersreglement: afsluiten van de Bosstraat voor het uitvoeren van nutswerken in opdracht van Fluvius voor de periode van 25 mei tot en met 26 mei 2023.

Aanwezig: Guido De Padt, Burgemeester
Fernand Van Trimpont, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, Schepenen
Veerle Alaert, Algemeen Directeur
Verontschuldigd: Kristin Vangeyte, David Larmuseau, Schepenen
Feiten, context en argumentatie

Gelet op de aanvraag met EagleID 1821506 voor het uitvoeren van nutswerken in opdracht van Fluvius in de periode van 25 mei tot en met 26 mei 2023;

Overwegende dat het noodzakelijk is een tijdelijk verkeersreglement vast te stellen om te voldoen aan de eisen van het verkeer;

Juridisch kader

Gelet op het decreet lokaal bestuur meer bepaald artikel 56;

Gelet op artikel 130bis van de nieuwe gemeentewet;

Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie op het wegverkeer (wegverkeerswet) en latere wijzigingen;

Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg (verkeersreglement);

Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens;

Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg;

Gelet op het retributiereglement privatieve inname openbaar domein 2020-2025;

Financieel kader

Niet van toepassing.

Besluit

Artikel 1:
Een tijdelijk stilstaan- en parkeerverbod wordt ingevoerd in de Bosstraat op 25 en 26 mei 2023 voor het uitvoeren van nutswerken ter hoogte van huisnummer 118 in opdracht van Fluvius.

Artikel 2:
Een tijdelijk verkeersverbod in te voeren in de Bosstraat ter hoogte van huisnummer 118.  Deze tijdelijke verkeerssituatie wordt gesignaleerd zoals voorzien op het door politie goedgekeurde signalisatieplan.

Artikel 3:
De aanvrager is gemachtigd tot het plaatsen van signalisatie op de openbare weg overeenkomstig de vergunning.

Artikel 4:
De aanvrager moet de betrokken omwonenden minstens vier dagen voor de inname schriftelijk verwittigen. Deze kennisgeving dient minstens volgende gegevens te bevatten:

  • naam, adres en telefoonnummer van de houder van de vergunning,
  • datum, duur en precieze aanduiding op kaart van de inname van het openbaar domein,
  • schetsen van de eventueel gewijzigde verkeerssituatie.

De aanvrager moet een afschrift van deze kennisgeving inclusief een lijst van straten of huisnummers waar deze kennisgeving werd bezorgd minstens acht dagen voor de inname aan de stad bezorgen.

Artikel 5:
Afschrift hiervan voor kennisgeving aan de Griffie en Politierechtbank Oudenaarde, de korpschef van de lokale politiezone Geraardsbergen-Lierde, de hulpdiensten, de technische diensten en de aanvrager over te maken.