Terug
Gepubliceerd op 21/10/2021

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 11/10/2021 - 14:00

Vaststellen van een tijdelijk verkeersreglement: afsluiten van de Bokerstraat voor een verhuis op 17 oktober 2021.

Aanwezig: Martine Duwyn, Burgemeester waarnemend
Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Véronique Fontaine, Ann Panis, David Larmuseau, Schepenen
Veerle Alaert, Algemeen Directeur
Afwezig: Guido De Padt, Burgemeester
Veerle Mertens, Schepenen
Feiten, context en argumentatie

Gelet op de aanvraag inname openbaar domein met EagleID 1404612 voor een verhuis in de Bokerstraat op 17 oktober 2021;

Overwegende dat gezien de beperkte breedte van de straat het noodzakelijk is een tijdelijk verkeersreglement vast te stellen om te voldoen aan de eisen van het verkeer;

Juridisch kader

Gelet op artikel 130bis van de Nieuwe Gemeentewet;

Gelet op artikel 56 van het decreet lokaal bestuur;

Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie op het wegverkeer (Wegverkeerswet) en latere wijzigingen;

Gelet op het Koninklijk Besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg (Verkeersreglement);

Gelet op het Ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens;

Gelet op het retributiereglement privatieve inname openbaar domein 2020-2025;

Financieel kader

Het retributiereglement is van toepassing:

  • 60 euro voor het leveren van de signalisatie,
  • 20 euro voor inname van het openbaar domein.
Besluit

Artikel 1:
Een tijdelijk verkeersverbod in te voeren in de Bokerstraat op 17 oktober 2021 van 9 tot 20 uur voor een verhuis.  Deze tijdelijke verkeerssituatie wordt aangeduid door middel van nadars, voorzien van voldoende verlichting en het verkeersbord C3 ter hoogte van de kruispunten Bokerstraat/Abdijstraat en Bokerstraat/Vredestraat.  

Artikel 2:
De aanvrager wordt gemachtigd tot het plaatsen van signalisatie op de openbare weg overeenkomstig de bepalingen van dit besluit.

Artikel 3:
De aanvrager moet de betrokken omwonenden minstens vier dagen voor de inname schriftelijk verwittigen. Deze kennisgeving dient minstens volgende gegevens te bevatten:

  • naam, adres en telefoonnummer van de houder van de vergunning,
  • datum, duur en precieze aanduiding op kaart van de inname van het openbaar domein,
  • schetsen van de eventueel gewijzigde verkeerssituatie.

De aanvrager moet een afschrift van deze kennisgeving inclusief een lijst van straten of huisnummers waar deze kennisgeving werd bezorgd minstens acht dagen voor de inname aan de stad bezorgen.

Artikel 4:
Afschrift hiervan zal voor kennisgeving aan de Griffie en Politierechtbank Oudenaarde, de Korpschef van de lokale politiezone Geraardsbergen-Lierde, de hulpdiensten, de technische diensten en de aanvrager worden overgemaakt.