Terug
Gepubliceerd op 27/04/2023

Besluit  College van burgemeester en schepenen

ma 17/04/2023 - 14:00

Vaststellen van een tijdelijk verkeersreglement: gedeeltelijk afsluiten Onkerzelestraat (tussen huisnummers 212 en 234) voor het uitvoeren van nutswerken van 26 april 2023 tot en met 19 mei 2023.

Aanwezig: Guido De Padt, Burgemeester
Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
Veerle Alaert, Algemeen Directeur
Feiten, context en argumentatie

Gelet op de aanvraag met EagleID 1790411voor het uitvoeren van nutswerken voor de periode van 26 april tot en met 19 mei 2023;

Overwegende dat het noodzakelijk is een tijdelijk verkeersreglement vast te stellen om te voldoen aan de eisen van het verkeer;

Juridisch kader

Gelet op het decreet lokaal bestuur meer bepaald artikel 56;

Gelet op artikel 130bis van de nieuwe gemeentewet;

Gelet op de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie op het wegverkeer (wegverkeerswet) en latere wijzigingen;

Gelet op het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg (verkeersreglement);

Gelet op het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 houdende de minimum afmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens;

Gelet op het ministerieel besluit van 7 mei 1999 betreffende het signaleren van werken en verkeersbelemmeringen op de openbare weg;

Gelet op het retributiereglement privatieve inname openbaar domein 2020-2025,

Financieel kader

Niet van toepassing.

Besluit

Artikel 1:
Een tijdelijk verkeersverbod wordt ingevoerd in de Onkerzelestraat (doodlopende weg tussen huisnummer 212 en 234) voor het uitvoeren van nutswerken in de periode van 26 april tot en met 19 mei 2023.  Deze tijdelijke verkeerssituatie wordt aangeduid door middel van het verkeersbord C3 ter hoogte van het huisnummer 234.

Artikel 2:
De aanvrager is gemachtigd tot het plaatsen van signalisatie op de openbare weg overeenkomstig de vergunning.

Artikel 3:
De aanvrager licht de dienst mobiliteit minstens vier werkdagen voorafgaand aan de start van de werken in over de effectieve uitvoeringsdata via mail naar mobiliteit@geraardsbergen.be.

Artikel 4:
De aanvrager moet de betrokken omwonenden minstens vier dagen voor de inname schriftelijk verwittigen. Deze kennisgeving dient minstens volgende gegevens te bevatten:

  • naam, adres en telefoonnummer van de houder van de vergunning,
  • datum, duur en precieze aanduiding op kaart van de inname van het openbaar domein,
  • schetsen van de eventueel gewijzigde verkeerssituatie.

De aanvrager moet een afschrift van deze kennisgeving inclusief een lijst van straten of huisnummers waar deze kennisgeving werd bezorgd minstens acht dagen voor de inname aan de stad bezorgen.

Artikel 5:
Afschrift hiervan voor kennisgeving aan de Griffie en Politierechtbank Oudenaarde, de korpschef van de lokale politiezone Geraardsbergen-Lierde, de hulpdiensten, de technische diensten en de aanvrager over te maken.