Terug
Gepubliceerd op 25/10/2023

Notulen  Raad voor Maatschappelijk Welzijn

di 12/09/2023 - 20:00 Raadzaal
Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
Guido De Padt, Burgemeester
Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Sarah De Backer, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Bram De Pril, Ann Stevens, Krist Matthys, Raadsleden
Veerle Alaert, Algemeen Directeur
Verontschuldigd: Patrick De Bodt, Sarah-Amilia Derijst, Raadsleden
Afwezig: Geert De Chou, Reza Mohammadi, Raadsleden
  • Openbaar

    • Afdeling Financiën

      • Beleids- en Beheerscyclus - Kennis nemen van de opvolgingsrapportering Lokaal Bestuur Geraardsbergen eerste semester 2023.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Sarah De Backer, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Bram De Pril, Ann Stevens, Krist Matthys, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Patrick De Bodt, Sarah-Amilia Derijst, Raadsleden
        Afwezig: Geert De Chou, Reza Mohammadi, Raadsleden
        Feiten, context en argumentatie

        Overwegende dat de raad voor maatschappelijk welzijn bepaalt wanneer hen een opvolgingsrapportering, met een stand van zaken van de uitvoering van het meerjarenplan wordt voorgelegd;

        Overwegende dat er minstens voor het einde van het derde kwartaal een opvolgingsrapportering over het eerste semester van het boekjaar wordt voorgelegd;

        Overwegende dat de opvolgingsrapportering minstens de volgende elementen bevat:

        1° een stand van zaken van de prioritaire acties of actieplannen van het meerjarenplan,

        2° een overzicht van de geraamde en de gerealiseerde ontvangsten en uitgaven voor het lopende jaar,

        3° in voorkomend geval, de wijzigingen in de assumpties die gekozen werden bij de opmaak van het meerjarenplan of de aanpassing ervan en

        4° in voorkomend geval, de wijzigingen in de financiële risico's;

        Juridisch kader

        Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, en latere wizjigingen;

        Gelet op het besluit van de Vlaamse regering van 30 maart 2018 over de beleids- en beheerscyclus van de lokale besturen, en latere wijzigingen,

        Besluit

        Enig artikel:
        Kennis te nemen van het opvolgingsrapport Lokaal Bestuur Geraardsbergen van het eerste semester 2023.

    • Afdeling Ruimte

      • Principieel goedkeuren van de verkoop van een perceel bos aan de gemeente Brakel.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Sarah De Backer, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Bram De Pril, Ann Stevens, Krist Matthys, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Patrick De Bodt, Sarah-Amilia Derijst, Raadsleden
        Afwezig: Geert De Chou, Reza Mohammadi, Raadsleden
        Feiten, context en argumentatie

        Overwegende dat eigendommen van het ocmw principieel openbaar verkocht worden; 

        Gelet op de vraag van de gemeente Brakel, in hun brief van 8 mei 2023, om een perceel, eigendom van het ocmw Geraardsbergen, kadastraal gekend onder Brakel, afdeling 6 (Parike) sectie B nr. 1070B, met een oppervlakte van 76a 50ca, onderhands te kunnen aankopen; 

        Overwegende dat overeenkomstig de 'Omzendbrief KB/AB 2019/3 over de transacties van onroerende goederen door lokale en provinciale besturen en door besturen van erkende erediensten' de gemeente het bedrag van het schattingsverslag niet kan overschrijden; 

        Overwegende dat de gemeente Brakel het perceel wilt aanwerven om zo te kunnen voldoen aan hun doelstelling voor bebossing; 

        Overwegende dat om reden van het algemeen belang kan worden aanvaard dat de transactie zonder concurrentie verloopt; 

        Overwegende dat het perceel aan 2 zijden omringd is door populieren, er hier en daar wat wilde scheuten reeds uitgegroeid zijn tot bomen, het perceel omring is door grachten, het midden van het perceel volledig dichtgegroeid is met wilde grassen en kruiden en het perceel moeilijk bereikbaar is;

        Overwegende dat het perceel vrij van gebruik is en te koop kan worden aangeboden; 

        Overwegende dat er omtrent bebossing buiten het grondgebied van Geraardsbergen geen beleid is, aldus het positief advies van de dienst Milieu; 

        Juridisch kader

        Gelet op het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;

        Gelet op de omzendbrief KB/ABB 2019/3 over de transacties van onroerende goederen door lokale en provinciale besturen en door besturen van erkende erediensten;

        Financieel kader

        Gelet op het financieel meerjarenplan AR 26100000 - BI 005000,

        Besluit

        Artikel 1:
        Akkoord te gaan met de onderhandse verkoop van een perceel grond, gelegen te Brakel en kadastraal gekend onder afdeling 6 (Parike) sectie B nr. 1070B, 76a 50 ca groot, aan de gemeente Brakel tegen schattingsprijs. 

        Artikel 2:
        Het vast bureau te machtigen tot de verdere uitvoering van dit dossier en het aanstellen van een notaris.

    • Afdeling Mens

      • Goedkeuren van de samenwerking met pleegzorg en toekenning van het label Geraardsbergen Pleegzorggemeente.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Sarah De Backer, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Bram De Pril, Ann Stevens, Krist Matthys, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Patrick De Bodt, Sarah-Amilia Derijst, Raadsleden
        Afwezig: Geert De Chou, Reza Mohammadi, Raadsleden
        Feiten, context en argumentatie

        Gelet op het voeren van een gezins- en kindvriendelijk beleid vanuit Huis van het Kind Geraardsbergen;

        Gelet op het actieplan vanuit Kindvriendelijke stad in Geraardsbergen met specifieke aandacht voor kinderrechten en plek in de stad;

        Gelet op de uitnodiging van vzw Pleegzorg Oost-Vlaanderen om pleegzorggemeente te worden;

        Overwegende dat er in Geraardsbergen 45 pleeggezinnen zijn, 60 pleegkinderen en 4 pleeggasten;

        Overwegende dat er een lange wachtlijst is van pleegkinderen die in aanmerking wensen te komen voor een pleeggezin;

        Overwegende de doelstelling om pleegzorg meer bekend te maken en de wervingscampagne van vzw Pleegzorg te ondersteunen;

        Overwegende dat vzw Pleegzorg Oost-Vlaanderen jaarlijks een infoavond zal organiseren om nieuwe pleeggezinnen te werven;

        Overwegende dat vzw Pleegzorg Oost-Vlaanderen materialen en gadgets aanreikt om een promocampagne te voeren;

        Overwegende de pleeggezinnen te ondersteunen door een extra duwtje in de rug wat momenteel gebeurt via het aanbod van de vrijetijdspas;

        Overwegende de pleeggezinnen te ondersteunen via acties als praatavonden, ouderbijeenkomsten, infosessies, ...;

        Overwegende dat de toekenning van het label zal gebeuren tijdens een plechtige receptie waarop de huidige pleeggezinnen worden uitgenodigd;

        Juridisch kader

        Gelet op artikel 78 het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017;

        Financieel kader

        Deze beslissing heeft geen financiële gevolgen,

        Besluit

        Artikel 1:
        Zich bereid te verklaren  om samen te werken met Pleegzorg Vlaanderen om van Geraardsbergen een pleegzorggemeente te maken.

        Artikel 2:
        Geraardsbergen zich vanuit Huis van het Kind en kindvriendelijke stad engageert om:

        - pleegzorg te promoten,

        - de acties van vzw Pleegzorg Oost-Vlaanderen op een positieve manier onder de aandacht te brengen en eventueel zelf acties uit te werken,

        - flyers, folders, gadgets en affiches van vzw Pleegzorg Oost-Vlaanderen gericht te verspreiden,

        - info-avonden van vzw Pleegzorg Oost-Vlaanderen te promoten en te faciliteren,

        - pleeggezinnen te ondersteunen door het aanbod van de vrijetijdspas en organiseren van ontmoetingsmomenten.

    • Afdeling Zorg

      • Vaststellen van de geactualiseerde visie op palliatieve zorgverlening in de woonzorgcentra.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Sarah De Backer, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Bram De Pril, Ann Stevens, Krist Matthys, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Patrick De Bodt, Sarah-Amilia Derijst, Raadsleden
        Afwezig: Geert De Chou, Reza Mohammadi, Raadsleden
        Feiten, context en argumentatie

        Overwegende dat de woonzorgcentra gehouden zijn om over een uitgeschreven visie rond palliatieve zorgen te beschikken;

        Overwegende dat een visie kan evolueren op basis van wijzigingen en uitbreidingen in de wetgeving en op basis van veranderende omgevingsfactoren;

        Overwegende dat een periodieke actualisering van de bestaande teksten noodzakelijk is om deze in overeenstemming met de wetgeving en actuele werking te houden;

        Overwegende dat de laatste actualisering van de uitgeschreven visie dateert van 2007;

        Juridisch kader

        Gelet op het woonzorgdecreet van 15 februari 2019 en alle bijhorende Besluiten;

        Gelet op de wet van 28 mei 2002 en aanvullingen betreffende de euthanasie;

        Gelet op het koninklijk besluit van 2 april 2003 houdende de vaststelling van de wijze waarop de wilsverklaring inzake euthanasie wordt opgesteld, bevestigd, herzien of ingetrokken;

        Gelet op het koninklijk besluit van 27 april 2007 houdende de registratie van de wilsbeschikking;

        Besluit

        Enig artikel:

        Kennis te nemen van volgende actualisatie van de visie op palliatieve zorgverlening in de woonzorgcentra.

         

        Onze visie op Comfort en Palliatieve zorgverlening.

        Het bestuur van het OCMW Geraardsbergen draagt binnen haar beleidsvisie de zorg voor en het welbevinden van haar senioren hoog in het vaandel.

        Vanuit onze opdrachtverklaring willen wij dan ook een antwoord geven op elke zorgvraag van bewoners ongeacht hun filosofische, politieke en godsdienstige opvattingen.

        Door de mens in zijn meest kwetsbare periode van zijn leven te  benaderen, willen we met het grootste respect voor onze bewoner op een zinvolle menswaardige manier afscheid kunnen nemen door er een holistische mensvisie* op na te houden.

        We streven er naar dit concreet gestalte te geven binnen onze zorgcultuur door:

        1. continu te begeleiden
        2. te streven naar pijn- en symptoomcontrole en een optimale comfortzorg
        3. rekening te houden met de  wensen van de bewoner door te streven naar zorg op maat
        4. ruimte te maken voor een geïndividualiseerd model waarin betrokkenheid van de mens in zijn of haar omgeving centraal staat.
        5. zorgdoelstellingen multidisciplinair voorop te stellen en te evalueren samen met de familie van de bewoner
        6. het weren van elke therapeutische hardnekkigheid en overbodige medicalisering
        7. ons te engageren tot het respecteren van de wettelijke bepalingen aangaande de wilsverklaring inzake euthanasie, zoals bepaald in de wet van 28 mei 2002; de KB’s van 27 april 2007 en 2 april 2003 en hun verdere aanvullingen
        8. ruimte te geven voor de zorg aan nabestaanden
        9. ruimte te creëren voor de individuele ondersteuning van elke medewerker
        10. ruimte te geven tot afscheid nemen van medebewoners
        11. ruimte te geven aan sterven en rouwen.

         

        *: de holistische mensvisie staat aan de basis van al onze handelingen. Wij gaan als zorgverleners uit van een verbinding tussen de lichamelijke, emotionele, relationele, verstandelijke en spirituele aspecten. Deze samenhang maakt dat we de mens in zijn of haar totaliteit zien en dat we respect hebben voor ieders eigenheid. Zijn er knelpunten op één of meer terreinen, dan beïnvloedt dit het totale functioneren.

         

      • Vaststellen van de interne afsprakennota's en schriftelijke opnameovereenkomsten van het woonzorgcentrum Denderoord, het woonzorgcentrum en het kortverblijf De Populier, het centrum voor dagverzorging Denderoever en de groep van assistentiewoningen De Maretak.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Sarah De Backer, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Bram De Pril, Ann Stevens, Krist Matthys, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Patrick De Bodt, Sarah-Amilia Derijst, Raadsleden
        Afwezig: Geert De Chou, Reza Mohammadi, Raadsleden
        Feiten, context en argumentatie

        Overwegende dat interne afsprakennota's en schriftelijke opnameovereenkomsten periodiek moeten afgetoetst worden tegenover de wijzigende wetgeving;

        Overwegende dat op 1 januari 2020 nieuwe wetgevende bepalingen in voege zijn getreden ten gevolge van het besluit van de Vlaamse regering van 28 juni 2019 betreffende de programmatie, de erkenningsvoorwaarden en de subsidieregeling voor woonzorgvoorzieningen en verenigingen van gebruikers en mantelzorgers, bijlage 7, bijlage 8, bijlage 10 en bijlage 11, met latere aanvullingen ;

        Overwegende dat de overgangsbepalingen die in de regelgeving voorzien waren afgelopen zijn;

        Overwegende dat een periodieke evaluatie van de teksten noodzakelijk is om deze conform de dagelijkse werking van de zorginstelling te houden;

        Overwegende dat alle aangepaste documenten, met hun wijzigingen, digitaal ter inzage zijn gelegd en als bijlage bij dit dossier zijn toegevoegd;

        Juridisch kader

        Gelet op het woonzorgdecreet van 15 februari 2019, met latere aanvullingen;

        Gelet op het besluit van de Vlaamse regering van 28 juni 2019 betreffende de programmatie, de erkenningsvoorwaarden en de subsidieregeling voor woonzorgvoorzieningen en verenigingen van gebruikers en mantelzorgers, bijlage 7, bijlage 8, bijlage 10 en bijlage 11, met latere aanvullingen;

        Gelet op het ministerieel besluit van 26 januari 2023 tot bepaling van de samenstelling van de dagprijs, de extra vergoedingen en de voorschotten ten gunste van derden aangerekend in de rusthuizen;

        Gelet op het decreet van 18 mei 2018 houdende de Vlaamse sociale bescherming;

        Gelet op het besluit van de Vlaamse regering van 30 november 2018 houdende de uitvoering van het decreet van 18 mei 2018 houdende de Vlaamse sociale bescherming;

        Besluit

        Enig artikel:
        De aangepaste interne afsprakennota en schriftelijke opnameovereenkomst voor WZC Denderoord, WZC De Populier, CKV De Populier, DVC Denderoever en GAW De Maretak goed te keuren.

      • Vaststellen van de actualisatie van het document 'duiding wachtlijst WZC' voor de woonzorgcentra en de groep van assistentiewoningen.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Sarah De Backer, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Bram De Pril, Ann Stevens, Krist Matthys, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Patrick De Bodt, Sarah-Amilia Derijst, Raadsleden
        Afwezig: Geert De Chou, Reza Mohammadi, Raadsleden
        Feiten, context en argumentatie

        Overwegende dat voor opname in de woonzorgcentra en opname in de groep van assistentiewoningen gewerkt wordt met wachtlijsten;

        Overwegende dat het aan te raden is dat de kandidaat-bewoners correct geïnformeerd worden;

        Overwegende dat opnamemodaliteiten eveneens opgenomen zijn in de interne afsprakennota's van de woonzorgcentra en de groep van assistentiewoningen, maar dat deze documenten maar ter beschikking zijn van de kandidaten op het moment van ondertekening overeenkomst tot opname;

        Overwegende dat iedereen op elk moment over de juiste informatie moet kunnen beschikken en dat vermelding van de principes op de website een ideaal verspreidingskanaal is;

        Besluit

        Enig artikel:

        Kennis te nemen van de actualisatie van de documenten 'duiding wachtlijst woonzorgcentum en groep van assistentiewoningen'.

      • Aanvragen van een afwijking van de brandveiligheidsnormen voor het woonzorgcentrum Denderoord.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Sarah De Backer, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Bram De Pril, Ann Stevens, Krist Matthys, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Patrick De Bodt, Sarah-Amilia Derijst, Raadsleden
        Afwezig: Geert De Chou, Reza Mohammadi, Raadsleden
        Feiten, context en argumentatie

        Overwegende dat het huidig brandweerattest voor woonzorgcentrum Denderoord afloopt in februari 2024;

        Overwegende dat, ter voorbereiding van een controlebezoek door de preventiedienst van de brandweer, voor het verkrijgen van een nieuw brandveiligheidsattest, verschillende aanpassingen noodzakelijk zullen zijn;

        Overwegende dat niet alle aanpassingen mogelijk gaan zijn en hierdoor dus een gemotiveerde aanvraag tot afwijking van de brandveiligheidsnormen voor ouderenvoorzieningen noodzakelijk is;

        Overwegende dat best al kan gestart worden met deze aanvraag tot het verkrijgen van de afwijking vooraleer het controlebezoek plaats vindt;

        Overwegende dat de afwijking zal gevraagd worden voor:

        • de open zithoeken die grenzen aan, of gelegen zijn in, vluchtwegen;
        • het aantal kamers (10) waarvan de kamerdeuren uitgeven op de traphallen, niet afgesloten van de vluchtwegen;

        Overwegende dat de Commissie voor Afwijking (Federaal) de afwijkingsaanvragen digitaal beoordeelt op basis van het koninklijk besluit van 7 juli 1994 tot vaststelling van de basisnormen voor de preventie van brand en ontploffing;

        Overwegende dat WVG (Departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin) (Vlaams) de afwijkingsaanvragen beoordeelt op basis van het besluit van de Vlaamse regering van 9 december 2011;

        Juridisch kader

        Gelet op het besluit van de Vlaamse regering van 9 december 2011 tot vaststelling van de specifieke brandveiligheidsnormen waaraan ouderenvoorzieningen, lokale dienstencentra en centra voor herstelverblijf moeten voldoen en tot bepaling van de procedure voor de uitreiking van het attest van naleving van die normen;

        Gelet op de bijlagen 1, 2 en 5 aan het koninklijk besluit van 7 juli 1994 tot vaststelling van de basisnormen voor de preventie van brand en ontploffing waaraan de nieuwe gebouwen moeten voldoen en latere wijzigingen;

        Financieel kader

        De goedkeuring van de afwijking heeft geen kostprijs, maar teneinde een voldoende motivatie voor de aanvraag tot afwijking te kunnen formuleren zullen omkaderende ingrepen noodzakelijk zijn. Deze ingrepen zullen een impact hebben op het exploitatiebudget (2023 binnen de beperkingen van het budget, 2024 wordt opgenomen bij opmaak van het budget) en het investeringsbudget 2024.

        Besluit

        Enig artikel:

        Aan de administratie de opdracht te geven de gemotiveerde aanvraag tot afwijking van de brandveiligheidsnormen in te dienen bij de bevoegde instanties.

    • Verslaggeving

      • Goedkeuren van de notulen van de OCMW-raad van 29 juni 2023.

        Aanwezig: Rudy Frederic, Voorzitter OCMW-raad
        Guido De Padt, Burgemeester
        Fernand Van Trimpont, Kristin Vangeyte, Veerle Mertens, Ann Panis, Stephan De Prez, Rurik Van Landuyt, David Larmuseau, Schepenen
        Martine Duwyn, Bram De Geeter, Stephan Bourlau, Sarah De Backer, Emma Van der Maelen, Godelieve Dauw, Ilse Roggeman, Paul Deprez, Karla Bronselaer, Jef Van der Mynsbrugge, Johan Quintelier, Paul Pardon, Herman D'Hondt, Jimmy Colman Villamayor, Hans De Gent, Bram De Pril, Ann Stevens, Krist Matthys, Raadsleden
        Veerle Alaert, Algemeen Directeur
        Verontschuldigd: Patrick De Bodt, Sarah-Amilia Derijst, Raadsleden
        Afwezig: Geert De Chou, Reza Mohammadi, Raadsleden
        Besluit

        Enig artikel:
        De notulen van de OCMW-raad van 29 juni 2023 goed te keuren.

Namens Raad voor Maatschappelijk Welzijn,

Veerle Alaert
Algemeen Directeur

Rudy Frederic
Voorzitter OCMW-raad